کد مطلب:300706 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:118

عدالت خواهی فاطمه


فاطمه عادل است چون حق دوست و حق طلب است. و در این راه ثابت و پا برجاست. كارش را در خانه با فضه قسمت می كند و یا خدمتكار خود مساوات و مواسات دارد. در گفتارش نیز عادل است، زیرا عدل را اساس پایداری نظام اجتماعی، ضامن امنیت و عامل بقای امت می داند.

او آنچنان در عدالت و حق دوستی، در مخالفت با ظلم و ناحق پا برجاست، كه حتی حاضر نیست كه ستمكار پای تابوتش بیاید و بر جنازه اتش نماز بگذارد. چهره حق طلب او انقلابی است، آنچنان كه حتی از مرگ، تابوت خود هم علیه ظلم و تبعیض استفاده می كند.

او فدك را بهانه می كند و بر رهبران ظلم و تبعیض می تازد. مردم را به حكومت عدل و زمامدار عالم و عادل می خواند. عدل و فضیلت را مستند قرار داده و درباره كمال و تعالی جامعه بحث می كند، و رابطه این دو را با هم مورد توجه قرار می دهد.

فاطمه علیهاالسلام عادل است و عدالتخواه. به همه غارتگران اندیشه و افكار حمله می كند. به همه آنهایی كه مردم را از تفكر بازداشته اند، اندیشه را از بین برده و یا تخدیر كرده اند. راه درست فكر كردن را بر مردم بسته اند، حقوق انسانی مردم را از آنان سلب كرده اند و...

او در طریق عدالتخواهی، منطق و استدلال خاصی دارد؛ منطقی كه محكم و متین است، در آن بویی از احساس و تعصب بیجا دیده نمی شود، در سایه آن منطق و استدلال، به غاصبان و به نالایقان اعلان


خطر می كند. آینده شان را بد توصیف و آنها را رسوا می سازد.

او قربانی عدالت و حق خواهی است. برای شوهر قیام می كند، نه بدان جهت كه علی علیه السلام شوهر اوست، بلكه از آن جهت كه او برگزیده حق است، امام عادل است، خلیفه راستین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است. من معتقدم كه اگر علی علیه السلام شوهر فاطمه علیهاالسلام نبود فاطمه برای او حركت و قیام می كرد.